Francúzsko, 1885. Dodin Bouffant, vychýrený gurmán a kuchár, už dvadsať rokov spolupracuje so svojou vernou kuchárkou Eugenie. Za ten čas medzi nimi vznikol nielen dokonalý profesionálny súlad, ale aj hlboká láska. Má to však jeden háčik: Eugenie sa nechce vzdať svojej slobody a tvrdohlavo odmieta vstúpiť do manželstva. V snahe presvedčiť ju o hĺbke ich vzájomného puta sa Dodin podujme na niečo, čo ešte nikdy nespravil: svoje dokonalé jedlá začne pripravovať pre ňu, pre ženu, ktorú si vybral. Historická romantická dráma Umenie jesť a milovať režiséra Tran Ahn Hunga získala na tohtoročnom canneskom festivale Cenu za najlepšiu réžiu, a okrem brilantných hereckých výkonov francúzskych hviezd Juliette Binoche a Benoîta Magimela je ozdobená receptami z dielne slávneho šéfkuchára Pierra Gaignaira. Podarí sa Dodinovi presvedčiť svoju vyvolenú, aby mu konečne povedala áno?
Sandra je úspešná spisovateľka, manželka, a matka slepého jedenásťročného syna, žijúca s rodinou vo francúzskych Alpách. Keď jej syn jedného dňa nájde svojho otca mŕtveho po páde z okna, Sandra je donútená podstúpiť súdny proces dokazujúci jej prípadný podiel na smrti manžela. Verejná pitva ich vzťahu, detaily manželstva vytrhnuté z kontextu, Sandrina búrlivá povaha – to všetko z nej robí podozrivú. Ak aj obstojí pred porotou, ako obstojí pred sebou a synom? Vďaka precíznemu scenáru, výnimočnému hereckému výkonu Sandry Hüller v hlavnej úlohe, a sústredenej réžii Justine Triet, sa Anatómia pádu, filmová štúdia rozpadu manželstva a obrazu, ktorý si o sebe vytvárame, stala tretím filmom režírovaným ženou, ktorý v histórii festivalu v Cannes získal jeho najvyššie ocenenie, Zlatú palmu.
Poľsko-bieloruské hranice. Julia sa pod vplyvom nečakaného zážitku stáva členkou skupiny pomáhajúcej utečencom. Jan, mladý pohraničník a čoskoro otec, je rozpoltený medzi zmyslom pre pomoc a pokynmi nadriadených. Členovia sýrskej rodiny utekajúcej pred vojnou do Švédska sa v Bielorusku stávajú obeťami podvodu, a sú násilne prevezení do utečeneckého tábora. V snahe utiecť do bezpečia na územie Európskej únie podnikajú vyčerpávajúcu cestu drsnou krajinou. V Poľsku sa ich život pretína so životmi Julie a Jana, a všetci musia čeliť svojim osobným dilemám a hraniciam, aby dokázali vytvoriť priestor pre zachovanie základných ľudských potrieb. Za film Hranica získala renomovaná poľská režisérka Agnieszka Holland zvláštnu cenu poroty na benátskom festivale a je nominovaná na európsku filmovú cenu za najlepší film. Vo výsostne aktuálnej snímke upriamuje pozornosť na tie hranice, v ktorých sa pohybuje a dokáže prežiť obyčajná ľudskosť.
Najong je juhokórejské dievča, ktoré prežíva prvú lasku so spolužiakom Hesongom. Jej rodina sa však rozhodne emigrovať, a z nej sa stáva Američanka Nora. O dvadsaťpäť rokov sa Nora, dnes už spisovateľka vydatá za Američana Arthura, s Hesongom znova stretáva, a vyvstáva pred ňou nielen otázka, čo by bolo keby, ale aj čo z toho, čo bolo, stále je? Celine Song je juhokórejská dramatička, scenáristka a režisérka, žijúca v Spojených štátoch. Téma emigrácie a nenávratnej straty je jej bytostne blízka, a jej filmový debut Minulé životy je esejou o tom, aká časť každého z nás je tvorená možnosťami, ktoré sa neuskutočnili, slovami, ktoré sme nevyriekli, gestami, ktoré sme nespravili. Slovami matky Najong, každé rozhodnutie znamená “niečo za niečo“. Snímka Minulé životy, ktorú milujú diváci aj kritici na celom svete je príbeh lásky, ktorá je, napriek tomu, že sa nikdy nestala. Alebo práve preto?
Labková patrola je späť. Schopnosti už aj tak výnimočných šteniatok – psích záchranárov sú ešte znásobené zázračným meteoritom, ktorý dopadne na ich mestečko. Z Labkovej patroly sa tak stávajú Mocné labky a ich prvou úlohou je zabrániť bývalému starostovi mestečka pánovi Humdingerovi a šialenej vedkyni Victorii, aby meteorit získali pre svoje účely. Ide o veľa, avšak Skye, Marshall, Chase a ostatní majú v rukách svoje nové superschopnosti. Animovaná komédia Labková patrola vo veľkofilme – to sú akčné scény, hudba, humor a vizuál kanadského štúdia Guru. Obľúbení psí superhrdinovia sa vracajú, pripravení zasiahnuť tam, kde je to práve potrebné.
Trinásťročný Bastien počas letnej dovolenky pri jazere Falcon Lake spoznáva o tri roky staršiu Chloé. Jej záľuba v tajomných príbehoch naňho silno zapôsobí, a pod jej vplyvom prežije svoj vlastný príbeh počínajúcej premeny chlapca na muža. Čo z ich vzťahu je však vzájomný cit, a čo potreba vyrovnať sa so sebou samým? Čo ešte hra a čo už manipulácia? Tajomné jazero sa v kanadsko-francúzskom filme režisérky a herečky Charlotte LeBon Falcon Lake stáva metaforou pre skúsenosť lásky. Ako sa Bastien zmení, keď zhodí detské šaty a odváži sa ponoriť do sveta dospelých?
Zamestnanec poisťovne, amatérsky investor, občasný youtuber a otec rodiny Keith svojou verejnou podporou malého gamingového štúdia vyvolá reakciu, ktorá z neho nečakane spraví milionára, zároveň však ohrozí akcie veľkých hráčov z Wall Street. Nepredpojatosť Keitha a jeho priateľov obráti svet investícií naruby a stvorí internetové hnutie, ktorému sa podarí odhaliť praktiky milionárov v ich obyčajnej ješitnosti. Komediálna dráma Craiga Gillespieho Lúzri z Wall Street vychádza zo skutočného príbehu z roku 2021 a na svet obchodovania na burze nazerá z perspektívy obyčajných gamerov, ktorí ňou nechceli zatriasť – a práve preto sa im to podarilo.
Česko-slovenský celovečerný debut mladého režiséra Alberta Hospodářskeho Brutální vedro využíva prvky sci-fi pri svojom uvažovaní o tom, ako a kedy konať. Za oknami sa rozprestiera vyprahnuté mesto paralyzované horúcim letom a osemnásťročný Vincek prežíva rozčarovanie zo svojho bytia. Mladosť, jeho zdanlivo najväčšia devíza, ho ťaží neschopnosťou naplniť svoje možnosti a na Zem sa zatiaľ rúti slnečný úlomok ohrozujúci všetok život. Na popud kamaráta Vincek dusné mesto opúšťa a vydáva sa na chatu, kde jeho priatelia spoločne trávia leto. Jeho putovanie však nečakane vyústi do sledu udalostí, ktoré v ňom rozbehnú zrýchlený proces premeny roztriešteného mladého muža na celistvú bytosť čeliacu roztrieštenosti sveta. Slnečný úlomok ďalej letí vesmírom, a Vincek zisťuje, že život je konštantnou cestou pomedzi množstvo takýchto úlomkov. K čomu vedie toto poznanie? Za akú cenu sa dá ustáť? Dokáže nás zachrániť? Ako prežiť Brutální vedro?
Britsko-americký film izraelského rodáka Guya Nattiva Golda – Železná lady Izraela sa sústredí na niekoľko dní v roku 1973, keď bol Izrael počas osláv sviatku Jom Kippur neočakávane napadnutý vojskami Arabskej koalície. Izraelská premiérka Golda Meirová, jediná žena medzi zakladateľmi moderného Izraela, je nútená čeliť náhlej vojne ohrozujúcej jeho existenciu, ale aj sporom, odohrávajúcim sa v čisto mužskom kabinete, ktorý vedie. Oscarová herečka Helen Mirrenová v hlavnej úlohe napínavej drámy Golda – Železná lady Izraela, stvárňuje nielen političku vzdorujúcu vojnovému konfliktu, ale aj ženu, oscilujúcu medzi činom a diplomaciou v snahe udržať v krajine stabilnú politickú situáciu. Proti nej, jej kabinetu aj záujmom USA, najvýznamnejšieho izraelského spojenca, však hrá čas, ktorý zúčastnených núti pristupovať k rozhodnutiam.
Skúsený špeciálny agent Joshua je povolaný k výnimočnej akcii: má nájsť a zlikvidovať Tvorcu – vynálezcu sofistikovanej umelej inteligencie, schopnej ukončiť nielen vojnu, ale i existenciu ľudstva. Pátranie po tajomnej zbrani vyvrcholí v samotnom centre územia ovládaného umelou inteligenciou, kde Joshua a tím špeciálnych jednotiek nachádzajú zbraň – vo forme umelej inteligencie nesúcej podobu malého dieťata. Joshuova odolnosť, získaná rokmi profesionálnych skúseností i osobných strát, dostáva tvárou v tvár k tomuto prekvapeniu trhliny. Sú to práve otázky dotýkajúce sa podstaty ľudského bytia, čo režisér a scenárista Gareth Edwards považuje za podstatu kvalitného sci-fi filmu, a akčná, dobrodružná sci-fi snímka Tvorca ich otvára hneď niekoľko. V čom sa umelá inteligencia približuje človeku a čo ľudí vlastne robí ľuďmi?